بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Rabu, 17 Mac 2010

Untuk Awak,

First of all thanks sangat sangat for all the great things you have done for me. Tetibe saya tersedar yang saya sangat bertuah punya awak sebagai sahabat saya. Bukan sekadar sahabat di kala senang dan susah tapi awak jugak lah yang jadi kakak pelindung saya. Saya tahu masih awal lagi usia persahabatan kita, belum pun cecah setahun, tapi hari ni saya nak bagitahu awak yang saya sangat menghargai kehadiran awak dalam hidup saya.

Saya tak mungkin lupa keprihatinan awak bila saya sangat sangat down masa awal sem dulu. Awak nampak mata saya bergenang genang tiap kali ingat sahabat kita yang hilang tanpa sebab. Saya ingat lagi masa tu kat HEP, saya sangat sedih kehilangan dia. Tambah pulak dengan keadaan rumah sewa, saya jadi sangat lemah. Tapi saya tahu dari situ saya dah punya awak. Lepas tuh awak terus prihatin dengan saya, awak teman saya mana saya pegi, awak bagi semangat, saya kene kuat. Awak tak pernah cakap yang awak akan ada di sisi saya setiap masa tapi saya tahu bila saya perlukan seseorang, saya boleh berharap pada awak.

Awak berkongsi banyak cerita dengan saya tapi saya simpan banyak rahsia tentang saya. Sampailah satu hari saya terbuka hati untuk cerita segalanya. Awak tak komen tentang pemergian ibu saya ke rahmatullah tapi lepas tu awak tak pernah cakap sesuatu yang buat saya rasa sedih mengingati dia. Awak bagi saya lagu ‘Jasa Bonda’ dan saya suka sangat. Mungkin orang lain akan fikir ‘pemberian’ awak buat saya sedih tapi muzik kan salah satu terapi? Awak kata awak kagum saya kuat, tapi saya lebih kagum dengan kekuatan yang awak ada.

Awak pengkritik yang memberi semangat untuk saya perbaiki kelemahan saya. Saya belajar jadi orang yang sabar dan tenang setelah mengenali awak. Walaupun rasa nak marah tapi kita masih boleh senyum dan ketawa. Awak ubah saya! Oh Tuhan, saya syukur mengenali awak. Awak selalu bagi nasihat yang buat saya berfikir. Kita sama sama mengajak menuju kebaikan. Saya tegur awak dan awak tegur saya. Tapi kita tak buat melalui kata kata, kita tunjuk melalui perbuatan. Saya jadi tenang bila bersama awak.

Ya Allah Ya Rabbi, panjangkan lah usia persahabatan kami ini. Jangan lah diuji sehingga goyah, sehingga hilang kepercayaan dan keyakinan antara kami. Redhailah kami, berkatilah kami. Berjaya kan lah kami dunia dan akhirat, peliharalah kehormatan dan kesucian kami dari maksiat dan hasutan iblis laknatullah. Ameen.

Jujur, saya menyayangi awak sebagai sahabat saya dan saya amat berterima kasih atas kehadiran awak dalam hidup saya. Terima kasih, Siti Mastura Zainol Abidin.

2 ulasan:

Anonymous berkata...

Amiable post and this enter helped me alot in my college assignement. Thank you on your information.

Tulip Chantek berkata...

ape kaitannya?