بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Khamis, 11 Mac 2010

Kesah Lecturer Marketing Plaks...

Nape laa ntah ramai orang nak moody hari ni. Nasib laa aku puasa, jadi kena banyak sabar & tenang. Walaupun terasa hati. tsk. tsk.

Lupe nak cite pasal semalam. al kesah lecturer marketing plak. semangat sangat nak donlod gamba2 objek2 kesayangan sampai lupa nak share.

Lecturer marketing aku ni suka bercerita. Suara dia memang kuat sampai kadang kadang tuh tak perlulah nak gune mic. Orang die cam sempoi sempoi gitu tapi islam tetap diutamakan. tu yang best tuh amik islamic banking ni :)

so semalam she talk about remaja remaja skang ni suka guna word "gila", "gile", "gilo" n yg seangkatan dengannya.

"kenape ye?" lecturer aku tanya.

bila tengok orang lawa, ensem je cakap,
"perghhhh cantik gile aweks tuh"
"woooo...ensem gile kot dat guy"

bila sakit hati,
"bengang gile oi!"
"marah gile aku kat budak ni..."

bile suke,
"suke gile"
"best gile"

yadda yadda. yang seangkatan laa senang cakap.

lecturer cakap lagi, (bukan bangga diri okay)
"saya selalu sebut macam ni. Ya Allah Ya Rabbi, teruknya budak ni. Ya Rabbi, kenapa jadi macam ni?"

"awak nak marah, nak lepas geram, awak dapat luahkan. pahala pun awak dapat. daripada awak asyik sebut perkataan gila. nanti jadi gila macam mana?"

"saya pelik la. kenapa ye kite lagi suka sebut gila dari sebut kalimah Allah?"

Astaghfirullah al-azim.

Pasni nak try tanak sebut gila etc.

Jom jom sebut

La Ila Ha Illallah
Subhanallah
Astaghfirullah
Allahu Akbar

dan jangan lupa,
selawat nabi.

Sallallahuala Muhammad
Sallallahualaiwasalam

senang kan nak kutip pahala?
semoga dirahmati Allah :)

Tiada ulasan: