بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Rabu, 24 Mac 2010

Pesanan Dr. Ismail

*jadi anak yang soleh/solehah*
stat class je die tayang video pasal ibu ngan tema lagu "buatmu ibu". background plak cite air mata ibu ngan pondok buruk. kalau aku tak salah lah. aku tengok rileks je. siap boleh komen komen lagi time tengok video tuh. starting plak part seorang ibu melahirkan anak. pembedahan la tapi sebab baby tuh songsang. yang tuh aku ada sedikit perasaan. takut dengan darah -.-
kadang kadang aku pun sebenarnya dah hampir hampir lupa perasaan ada mak tuh macam mana. yang aku tahu rasa kehilangan je. kalau dapat mimpi tuh aku rasa la bahagia. tapi kalau realiti dah kosong. aku just boleh contact mak dengan yasin dan doa yang berterusan je. tu je wireless yang aku nak connect ngan mak. even mak tak pernah reply.
tapi aku rasa Allah yang tolong reply. buat jiwa aku rasa tenang. adalah sikit. kalau tak berterusan macam mana nak rasa kan...
mak dah tiada tapi abah masih di sini. walaupun aku tak pernah rapat ngan abah masa kecik kecik dulu (tatau lah mengapa) tapi bila da dewasa ni makin close plak. aku nak hargai abah. sebelum segala-galanya dah terlambat. mana tahu kot ajal aku sampai dulu ataupun janji abah terlebih dahulu sampai waktunya, takkan aku nak terus rasa ralat sampai mati? isk.
dulu masa hari hari terakhir mak, aku tak de pun borak borak ngan mak walaupun aku lah anak yang paling rajin call. bila aku cakap cakap ngan mak, bagitahu yang aku dah balik, rindu mak, masa tuh mak dah tak kenal aku dah. aku je nangis nangis cakap ngan mak tapi masa tuh mak tengah berjuang sakaratulmaut. dah tak kenal siapa siapa dah walaupun suami mak sendiri. dan aku terus dihimpit rasa menyesal sebab aku tak gunakan peluang yang bersisa untuk lebih mendekati arwah mak.
aku dah lama tinggalkan gombak. dah tiba masa untuk aku balik.
aku nak try balik tiap tiap minggu hanya semata mata nak jumpa abah. tu je. walaupun mungkin aku hanya jumpa abah time abah amik aku kat terminal n time abah anta aku balik shah alam. its better than never.

Tiada ulasan: