بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Ahad, 14 Mac 2010

Hujung Minggu

Minggu ni aku balik Kluang. So tak dapat la nak update blog hari hari. Cewah..rajin gile haa update blog skang. Aku balik cam biasa la ngan bas. Tapi kali ni ngan abah n makcik. Spoil tol makcik ade skali. Isk. Masa tengah tunggu nak naik bas tuh tingat plak kat arwah mak. Dulu kalo g mane2 naik bas ni biasa ngan arwah la. Tak pena pena nye rasa tetibe naek ngan abah. So ade sedikit rasa pelik and at da same time rasa sedih. Best kan kalau makcik yang dok sebelah abah tu ade lah mak :)

then bila da masuk perut bas mula la dengar lagu sambil ketiduran. tatau kat mana tetibe bas bergegar. cuak weh. tak tahu laa pakcik tuh langgar ape tapi kat side sebelah aku. buatnye bas tuh hilang kawalan memang kat belah aku laa yang jatuh. orang orang dalam bas sume pakat jerit2 dah. tersentak kau. da laa sebelom terlelap tuh tengah ingat mati. sempat plak tuh aku mengucap sebelom tido. buatnya betol2 ajal sampai x ke tak sempat taubat? nauzubillah.

tapi aku selamat la sampai. dalam masa 2 jam setengah dari KL-Kluang. Laju. Laju.

Kat Kluang actually buat majlis aqiqah utk second nephew aku, Iskandar. Then cam saje pilih date tuh coz birthday si Haikhal. Kire dalam satu majlis ade doa selamat, aqiqah n tahlil utk arwah mak sekali la. Sebak. Sebak.

Tatau la nape wiken ni hati penuh kesedihan. penuh kesebakan. eh ade ke word kesebakan? huhu. Maybe sebab tengok abah beli buku "Malam Pertama Di Alam Kubur"...terasa perpisahan abadi kami semakin dekat. Yelah..hari hari berlalu makin dekat laa kite nak mati kan...tapi yg sebenarnya tiap kali tengok wajah tua abah, hati memang sebak. Wajah yang semakin dimakan usia tu lah yang tak penah jemu menyayangi aku..ambik berat..walaupun abah x pena call atau sms tanya aku sihat ke..exam camne ke...result okay ke...bla3 yg macam ayah2 orang lain buat..tp tu laa ayah terbaik yg aku ade. thanks abah. I LOVE YOU <3 Urm sonok bile satu family aku berkumpul. Last kitorang nye "reunion" (cey) masa beday aku ritu..29 januari kot..makan2 kat Klang sampai sesat larat tuh. Haha. Oh Iskandar sangat manja ngan aku. Protector die lah katekan. Asal nak membuli suh dukung, suh timang, suh bawak jalan2...mule laa nak wat muke chomel panggey Mak Su die..menggoda tol. haha. Haikhal aku tak larat weh. Aktif sangat. Iskandar baru 8 bulan.

Aku gerak balik kul 9 pg td. Tapi sampai KL nak dekat kul 2. Bas yg ni banyak benti plaks. Takpe la. Biar lambat asal selamat~

Tiada ulasan: