بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Khamis, 19 Julai 2012

Mutabaah Amal

Dengan izin dariNya, Sabtu ini bertemu lah kita dengan bulan kemuliaan yang penuh rahmah dan barakah, Ramadhan Al-Mubarak. 

Dan Ramadhan kali ini ternyata berbeza. Sudah bekerja, tetapi hidup sendiri. Sudah habis belajar, dan tidak ada lagi sahabat sahabat yang akan bersama sama iftar dan terawih. Kesederhanaan yang dilalui ketika di UiTM dulu telah pun berlalu. Rindu :')

Okeh. Tak payah nak touching sangat. Mengada. Hakhak.

Actually I have something to share. Mutabaah amal. Apakah itu? Buat yang tatau, mutabaah amal ni kira macam checklist amal ape yang kite dah buat. Tujuan dia supaya kita ukur amal diri sendiri dulu sebelum nak sebok ukur amal orang lain. Ewah. In other words, nak melatih kita istiqamah. Nanti tengok la result memasing bila dah kat hujung jadual yang kita buat tu. Huhu. Mudah-mudahan ada peningkatan dalam amal. InsyaAllah.

Dan secara jujur tulusnya, diri sendiri pun baru tahu tentang mutabaah amal ni sebab baca Contengan Jalanan, by Hlovate. Agak agak rasa nak boost spirit Ramadhan, buat diri rasa duduk tersentap sehari dua, boleh la baca novel tersebut. Cerita kehidupan. Tak rugi baca. Hlovate is totally a different writer. Dakwah dia sempoi. :)

Dan dah pung pang pung pang pasal mutabaah amal ni, kalau kalau rasa nak download je kot kot nak tengok contoh, boleh la klik sini. Halal untuk dimuat turun. InsyaAllah.

Ada lagi ni benda nak update ni tapi gaya kena postpone dulu. InsyaAllah.

Kot kot jugak tak sempat nak update before Ramadhan, makanya saya dengan ini mengucapkan,

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK 1433H!
Mohon maaf zahir batin atas segala kekhilafan diri ini. Moga beroleh malam Lailatul Qadr! 
Amin Ya Allah.


notakaki: eh, dekat mutabaah amal tu kat aktiviti lain lain ade tulis RM kan, jangan ingat Running Man pulak. Itu Raheeq Makhtoum ye. 

Dan lagi satu, untuk mendapatkan Ramadhan yang lebih mantop, rasanya tulisan Hilal Asyraf yang ini sangat baik untuk rujukan. KLIK KLIK.

Update.

Update update.

7 ulasan:

emarashida berkata...

Bangun tido pagi tadi tetiba teringat time bulan puasa kat uitm,Rindu jugak :(

P/s: lagu kat blog ko nie mendayu2.sedih dengar.

Unknown berkata...

kannn..rindu. sobs sobs. tahun ni merasa la ko puasa kat bumi londong. hihi. takpe. oscar kan ade. ko pon masak dah macam chef dah ^^

p/s: hee. jiwa aku suka lagu2 sebegitu :)

AnneNadia berkata...

huiyooo guwa br tau ada mutabaah amal kat 4shared. huhu

Unknown berkata...

haha. mcm2 jenis kot ade. search je :)

AnneNadia berkata...

btw aku rindu kita buka puase sma2 kat pusat sukan. :(

cc: siti zakirah, emarashida

Unknown berkata...

rindu sangat. sangattt :'(

AnneNadia berkata...

rindu bubur lambukkkk. :(