بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Isnin, 30 Ogos 2010

Sakit Hati

Amaran: Entri ini mungkin bernada emo.

Aha. Aku sangat sakit hati kat sorang hamba Allah ni. Ikutkan hati nak je aku sound setepek balik kat die tapi cam fikir tanak wat kontroversi yadda yadda..takpe la aku simpan je dan luahkan saja di sini. Blog yang konon private tapi ade je si tukang baca. adeii.

arakian, hamba Allah ini..masalahnya tentang assignment. last week masa cuti nuzul quran aku tak balik umah. second time untuk semester ni. sebab? assignment banyak. pastu compilation semua aku yang buat. aku tanak gak senanya. takat 1,2 assignment takpe la tapi grup member aku pandai la nak bodek2..nak aku gak wat. so aku pon stay je la kat bilik wat assignment islamic eco ngan managerial economics gune menatang software spss ngan minitab tuh. aku tak kisah sangat pun senanya sebab next week tuh da cuti raya. lagipon saje nak temankan ema. sian die sorang2. rumet lain semua balik.

then masa discuss2 ngan grup member aku ni..kebetulan just kitorang 3 je untuk due2 assignment ni. aku da cakap dah yang aku tanak ade discussion hari jumaat. nuzul quran kan. paham2 sendiri la. sabtu boleh. ahad x kesah tapi kalo bleh sabtu la. kitorang nak wat assignment eco tuh gune spss. semua buta spss kene la nak bertatih2 blaja. pastu yg hamba Allah ni cam tanak plak wat discussion on weekend. alasannya da cuti..cuti la. hamboooiiii. lagipon penat la bla bla bla. pastu takkan nak wat masa cuti merdeka? banyak keje agy kot. jepon x usik lagi ni..(ni pon sempat update blog before study jepon..adoyaii~) then die da tunjuk muka yang cam x brape nak ikhlas nak discuss weekend. patotnya aku dah boleh agak dah..manusia pattern yang jenis berfalsafah, "aku tak suka, aku tanak buat. aku suka, aku buat." even lidah kata ye, tapi hati tuh kate tanak. memang takkan dibuat jugak bile jumpe jenis manusia pattern cenggini.

so, malam jumaat tuh die sms. gtau kakak die nak kena operate sbb ade masalah ngan kandungan. risau gak la kan. aku tau die risau. aku tak halang pun die nak balik. aku pon suh die balik masa tuh. balik je laa penang tuh. takyah la nak tunggu sampai sumthing happen baru nak balik. tapi what ever pon aku still nak discuss on saturday. so even die takde, aku ngan lagi sorang member boleh move on. sumpah weh, aku tak marah. tapi die tak balik. die balik jumaat malam tuh. pas baby tuh selamat dilahirkan and diberi nama afif. haha. tak tahan. kenapa afif? so die pon text aku dengan panjang berjela-jelanya gtau yg die nak ikot cousin die balik penang, kebetulan sabtu bday ayah dia..pastu hope aku tak marah la n paham keadaan die..bla3. ek? aku marah? selama ni aku pattern ikot kepala aku n x paham orang ke? pehal die ni? masa tuh aku da rasa cam panas ati sket dah. tetibe lak nak cakap aku marah ni kenapa. aku sikit punya cool kot..hooo. cume maybe laa masa tuh aku sebok nak taip islamic eco aku cam malas sket laa nak sms panjang2. eeee..aku memang tak rasa pape laa bile die cakap nak balik. balik je la. tapi takyah la nak sindir2 aku.

then, sabtu tuh aku g je la discussion berdua ngan sorang lagi grup member. g ptar menara yang tinggi tuh. pagi tuh plak terlajak tido tak terbangun sahur. jadi, lapar. ptar plak dan2 ni ade plug yang xde letrik. seb bek gak la bateri laptop aku ni tahan lama so gagah je la depends kat bateri. buat2 punya buat spss...blur..blank. baca tutorial..tak paham. melangak je depan pc tuh. last2 decide nak tanya librarian. g la bawah jumpa sorang encik tuh. die pon tatau sangat tapi takat nak kelentong2 kitorang (bak kate beliau) camne nak key in data yadda2..boleh la. lama gak lepak situ. penin gile tgk nombor. yelah. dah jadi dak banking ni kene banyak membaca. tekan kalkulator pon da terketar2 skang ni. wawawa. pastu rezeki dari Allah, terjumpa dak2 ladang. dorang pena blaja spss and minitab. dan encik librarian yang baik hati itu mintak dorang tolong aja kan kami. sungguh la baik. girl tuh kate ok n kebetulan lagi die satu kolej ngan aku. lagi la best kan. so settle laa masalah untuk hari itu. sikit pon aku tak rasa terkilan tak cukup sorang grup member sebab assignment tuh still xde progress. rileks la kan.

yang hamba Allah itu, menurut kefahaman aku die sampai shah alam balik sabtu malam ahad. dan die pon xde lak nak gtau kul brape agak2 die sampai sini balik. so aku pon ngan selamba nya decide la nak blaja ngan girl tuh hari ahad, pagi. lagipon girl tuh ade clas petang kul 3. takkan nak jumpe malam laks. kang ade yang nak terawih tak dapat plak. aku lain la. cuti. ngeee. dan hamba Allah ni takde pon nak bangkang ke ape bg suggestion ke ape. so aku rasa semua okay je la nak jumpa kul 10 kat kolej aku. di hari kejadian, semua terbangun lambat. aku pon. so aku text girl tuh, jumpa lambat sket ye. okay.. dalam 10.30 camtuh yg teammate sorang dah sampai. aku pon text hamba Allah ni, "dah siap ke?" die kate blom. pastu die tanya nnt die g sendiri ke? aku pon reply,"ikut awak la. sebab kitorang nak blaja basic je dulu then baru wat sendirik." yelah, sebab kitorang just nak tahu camne nak guna software tuh je. tak kisah la spss or minitab. asalkan boleh. classmate lain semua x wat lagi. so sape nak tolong aja. then die reply camni. masa tuh aku tgh kat bilik girl tuh, blaja software. msg die:

"nnt sy g blaja ngan awak le..igt x penat ke balik sini dari penang rushing2, trun kl, leh g sharp kul 10. sabar la. slama ni bukan saya x penah tak wat keje pon. minggu ni baru ade prob sikit..'ckp ikut suka awak' tu menyakitkan hati...bagi la masa jap. tau laa benda tu susah..sabar la. semua da settle, lepas ni ley fully concentrate, sy xkan balik lagi smpai 5hb la"

eh..apahal tetibe die nak sound aku ni? sms aku bernada plain je kot. aku xde rasa nak marah pon kot masa aku text die. aku just malas nak layan. pehal lak aku nak kena tunggu die. die x faham ke yang aku nak g blaja software? bukan buat assignment tuh tros. die igt bilik girl tuh besa ke sampai nak angkut semua skali blaja. bende tuh bukan susah pon just tatau camne nak guna je. pehal tetibe die nak sound2 aku? menyirap gile aku masa tuh. aku x cakap pape pon tetibe nak kate camtuh. siap ungkit2 macam la selama die pena x wat keje. abes yang aku selama ni wat keje lebih utk group xde lak aku nak marah2 walaupun x brape nak rela. kecoh gile. lepas tuh die text lagi, "sangat sedih sebab kawan2 tak memahami..." siot gila. ari tuh aku cakap rasa2 nak balik umah kejap la wiken ni. balik sabtu petang pon xpe kalau assignment kite da tau camne nak gune spss. macam biasalah kan, nak jenguk abah. die macam la tatau yang ayah aku tak brape sehat. macam la die tatau yang mak tiri aku tak jaga ayah aku elok2. macam la dia tatau yang mak aku dah meninggal dunia. lepas tuh selamba je die cakap,"alah awak da biasa balik. tak payah balik." aku tak balik tau. sebab tanggungjawab aku lagi besar kat sini. aku terkilan je dengar die cakap camtuh tapi xde lak nak anta sms emo2. sampai ati die cakap camni kat aku. dah la cakap camni pastu aku x reply sepatah haram pon sms die tuh. then datang bilik aku wat muka cam taik nak sentap bile tengok data dah key in. padahal data tuh girl yang aja kitorang yg key in kan. mencik tau. pastu wat muke rileks je lama2 cam blaku pape. then nampak la beg die agak besa. bawak laptop semua. pastu nadia tego. then die kate,"mana sempat balik bilik lagi". wah sindir la tuh. berbulu gile aku.

tah la. sakit ati gak orang camni. die tatau duduk perkara camne tetibe nak sound2. die tatau pon camne susah payah kitorang lepas tuh tetibe nak sound tepek kat aku. xde la nak suh die tau pon tapi jangan la cakap camni. aku tahu la die letey, ada masalah. macam aku tak pena letey n ada masalah plak. aku xde pon nak sound2 die. tau la aku adik. seday :((

Tiada ulasan: