بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Sabtu, 5 September 2009

Senyumlah, sinar bahagia itu selalu ada :)

dah lama kan..tak cakap benda2 positif since peristiwa balik rumah ari tuh. senanya banyak je bende2 happy tp x berkesempatan nak share kat sini.

so, i'll try today k :)

first of all, about my study...i like islamic banking :) walaupun sebelom ni aku x penah terfikir pon nak amik course ni. yelah, aku kan nak amik art & design...hurmmm. aku x ramai kawan pon kat sini sebab aku yang pilih untuk jadi macam tuh. aku x banyak ingat nama orang, x banyak save num phone orang sebab semua ni aku yang pilih. kalau ade orang tegur, aku balas. but i never start any conversation melainkan ngan kawan2 yang memang aku da kamceng. and aku gembira sebab aku berpeluang mengenali kawan2 baru aku - tasya, mas n azie. especially tasya. i learn a lot from her :)

life aku x penah x busy. and my wiken is only on saturday. gile. gile. gile. so, hari ini adalah hari melupakan buku dan segala bende yg merepekkan pale otak aku. ibarat kate aku, 'today is time for clubbing'. ha-ha. aku busy sebab join persatuan gak kot. xpelah. i love charity :) skang ni kitorang ngah plan program bubur lambuk on this 10th september (bday jihan nih kan?), and aku adalah biro publisiti. aiyaya. since last week cam da tiap2 hari je aku g art & design, jumpa en nik. print takwim, tazkirah, bookmarks yadda yadda. sampaikan semua orang kat situ asal nampak aku je da tau aku nak jumpa en nik. everyday en nik. sian beliau. asyik2 ngadap muke aku je. huhu. xpe2 settle program saya x kaco da k. tunggu sem depan plaks~

oh ya btw, i design bookmarks n poster tau for dis program :)

kalo x lawa tuh diam2 je lah.

hurmmm..walaupun dalam hati sedih..(iskk..bulan ramadhan memang selalu bersedih...1-teringat arwah bonda yang telah meninggalkan diri ini, 2-banyak sangat dosa nak minta ampun dari Tuhan,entah sempat ke tidak?) jadi, bulan ramadhan selalu nya cam insaf sikit la. insaf time sembahyang je kot. shuishhhh. pastu tambah plak ngan "trauma", stress selalu menguasai diri. tapi syukur, aku ada dua sahabat baik yang tak luntur baiknya dalam suka dan duka. mereka lah yang selalu bagi kekuatan dan inspirasi pada aku dan mereka jugalah yang membuat aku selalu percaya pada diri. mereka adalah harta yang Allah kurniakan buat aku dan aku sangat berharap harta ini dapat dibawa hingga ke syurga - nadia, ja n ema. aku rasa aku cam x pernah appreciate dorang kat sini tapi aku harap dorang akan selalu ingat yang dorang selalu penting untuk aku :)

cuma aku harap persahabatan ini tidak diuji dengan ujian yang terlalu berat sehingga meruntuhkan ukhwah kita...dan semoga kita saling mempercayai dan membimbing dalam perjuangan kita di dunia yang fana ini.

paling seronok ramadhan kali ini, sambutannya sederhana tapi kenikmatannya terasa di sudut jiwa. seronok berbuka puasa bersama sama, berjemaah bersama sama, berterawih bersama sama.

salam ramadhan ya sahabati. semoga ramadhan kali ini ramadhan yang terbaik buat kita :)

Tiada ulasan: