بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Isnin, 7 September 2009

gotong royong

Hari ini hari yang penat juga. Walaupun x sepenat semalam tapi masih berkerja keras demi persatuan tercinta. cey3...mula dah nak mempoyoskan diri. haha.

ouh ya..nak tahu...rini besday en nik...ngeh3..aku teka je sekali betol..tanya direct kat en nik sendirik plak tuh. terkejot beliau aku dapat tafsir besday die 7 sept. hohoh. selamat hari jadi, en nik. semoga tercapai segala impian dan diberkati Allah selalu :)

ok. tak bley lebey2.

hari ni, kitorang ramai2 bergotong royong prepare program utk kames ni. kitorang park kat perindu dari kul 3 sampai laa nak dekat kul 10 malam. da macam prepare nak wat hantaran pon ade. tp best jugak la. aku suka walaupun cepat bosan. haha. wat keje ape ek tadi..urmm ikat riben kat bookmark, tampal sticker, tampal poster, bungkus kurma..yadda2...urm bookmark aku design gak tp rasa cam x brape lawa je. rugi lak rasa x mintak tolong syamil je buatkan...kalo dia wat mesti smart je. jeles aku. kakakaka.

oh 'adik bongsu' yang bernama luqman tuh amat lah suka mencari pasal ngan aku. geram gile weh. berani die menggosipkan aku ngan seseorang. pastu g kecow2 kan kat sumer orang. cit3. da laa ngumpat aku belakang aku je. macam laa aku x dengar. mencabar aku nih. nanti lah kau..aku buli teruk2 nanti baru tahu. hoh. gelenya mu nih.

ok. habis da mara.

then rini merasa gak laa aku berbuka ngan ahli permata. memang ade rasa teringin gak nak berbuka reramai n tak sangka tercapai gak hasrat tuh :) most makan nasi ambeng, aku tidak lah kan. tp masa berbuka share nasi ambeng ja ngan nadia.makan bertiga. ukhwah gila. haha. ok jugak lah tp kalo makan sorang kenyang ya amat kot.

pastu da habis makan g semayang, sambung keje balik. aku mula dah nak masuk zone mengantuk. asyik menampal je. da laa luqman ngan nadia asyik gado je. rimas pale otak aku dengar. ade je benda nak diisukan. haih. dalam kul 9 camtuh baru settle kot. kemas2 sumer. aku da x larat masa tuh. cey suke suki aku je bagi arahan berhenti keje. hoho.

kitorang bawak segala barang yang banyak tuh ngan tenaga aku, ja, nadia, luqman n nisa g perindu brape ntah. yg penting naik tangga sambil ketawa ok. bayangkan lah penatnya macam mana. nak termuntah pon ade. barang2 tuh nak simpan kat bilik syamil. kames nanti baru bawak turun. x saba rasa nak tunggu program. hopefully berjaya sbb ni laa program permata yang aku rasa aku banyak contribute dari segi tenaga, masa dll. so aku berharap sangat kepada Yang Maha Esa, permudah kan lah perjalanan program ni nanti walaupun tenaga kerja kami dianggarkan sangat sedikit. huhu.

kul 10 baru blah dari perindu. g pusat sukan tampal poster. pastu g dc. nisa nak beli makanan. sekali g kedai abang la plak. adoyai. 'abang' aku tuh asal nampak aku je mula laa nak tercontrol2..sengih manjang. pastu kawan die suke laa nak senyum2 tengok aku. da laa berpeluh gila aku time tuh. backhand sekali baru tau. ngade2 laa abang2 ni. hish. bila aku datang dan2 nak bersembang, dan2 tunjuk rajin. malu laa aku macam ni. haha

kesimpulannya, nak dekat kul 11 jugak laa baru jejak bilik. haih. keje berlambak x sempat nak sentuh pon. risaunya. malam ni tanak tido la. takot x sempat nak cover list-to-do this week :(

xpe izzah, buat je keje ngan ikhlas. bagi full effort. ape pon resultnya nanti ko insyaAllah akan puas ati. ingat lah even x berjaya pon Allah mengira setiap titik peluh usaha.

wahhh..motivate diri sendiri! :)

ok2. cukup sampai di sini.

oyasumi nasai :D


Tiada ulasan: