بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Ahad, 13 September 2009

Jumpa abah :)

Hari ni, setelah hampir 2 bulan tak balik umah, finally aku balik jugak. semata nak bagi baju melayu abah :)

dah lama sangat rasa tak kua kl especially naik lrt. aku naik bas turun kat bangsar. jakun gile tengok tetibe da tersergam bangunan menara UOA kat situ. cam rs da tersala turun bas je. heh. punya lah lama x balik umah kan. mane la nak tahu. then beli tiket lrt, buat hal plak. x accept kad aku. cam cuak lah jugak kan. tau la aku da lama x naek tren tp jgn la wat gelabah kan. mau x panik aku jap. sebelum ni x pena plak buat hal. haih.

sampai putra, abah datang amik. macam teruja je kan jumpa abah. tapi hati berdebar debar gile nak sampai umah. last aku jumpa abah masa tuh kepala abah botak lagi. berguling je aku gelak. skang rambut abah pon da panjang balik. uban da makin banyak. isk sedih. rasa macam abah da tua...

malas lah nak cite apa jadi kat umah kan. disaster.

aku plan nak bukak pose sama sama ngan abah rini. tp plan fail. abah nak bukak pose ngan macek. hurmmm..sedih. terpaksa g mengendeng kat kak arie. bukak pose sama sama ngan abang cain n kaka. wuuu rindu gile kat lil kaka. makin comey dak tuh. geram3x.

pas maghrib..xde la maghrib sgt..da masuk isyak pon kot tyme tuh..baru gerak balik shah alam...rushing gile aku rasa..kul 10 ade meeting plaks.igtkan nak tido dalam kete tp x jadik. layan blues je aku kat belakang. igt nak borak2 ngan abah tp xde mood laa plak bile macek ade skali. nyebok je lah.

oh masa nak masuk umah td kan..baru abah tau pasal abang aku tuh. abah nak drop aku je tadi tp aku tanak kua kete. aku btau abah ritu chik pukul aku..takut nak masuk umah dah.sore dah sebak gile dah. on the spot bergenang tros air mata. gila kantoi! abah terkejot gila. terdiam abah jap. abah tanya nape..tatau nak kate ape. rasa cam sebak gile. pastu aku btau yang die halau aku dari umah. sebab tuh aku da x balik dah. abah diam je dengar. maybe nak tanye lagi tp sebab aku cam da seday sangat x jadik kot. tp abah teman la aku masuk umah. amik amik barang then trus blah. cey, cam drama je rasa. ha-ha.

xpe lah. bende dah jadi. terima je lah kan. raya nanti jumpa abah lagi. insyaAllah.

senyum je. doa banyak banyak kat Allah mintak tabah kan hati. kan?

Tiada ulasan: