بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Selasa, 19 Jun 2012

Izzah.

Izzah itu kekuatan. Dan kemuliaan.
Nak jadi Izzah bukan sekadar pada nama, tapi pada hati dan akhlak nya juga.

***************************************************

Tapi, yang sebenarnya bukan mudah nak jadi Izzah. Perkara yang baik, mana mungkin dugaanNya kurang?


Seteguh hati cuba nak tabah. Setabah jiwa redha dengan pilihan. Dan untungnya diri, punya sahabat sahabat yang mengasihi. Walau jauh di mata, doa mereka dekat. Syukur kepada Allah.


Bukan menangisi untuk menerima realiti. Sesungguhnya jawapan itu sudah lama dijangka di dalam hati. Dan saya terima dengan hati yang terbuka. Benar.


Saya telah jatuh cinta pada seorang lelaki yang baik. Atas sebab yang sangat mudah. Mengingati dia, membawa saya kembali kepada sejadah dan ayat ayat cinta Ilahi. Selalu hajat di hati nak berlumba lumba menjadi lebih baik daripada dia. (:


Dalam dunia ni ada ramai lelaki yang baik. Ada ramai lelaki yang cuba memahami, ada ramai lelaki yang cuba berkongsi rasa dan kisah, dan tak kurang ramai juga yang lebih soleh daripada dia. Mungkin. Allah lebih tahu. Tetapi kerana dia menjarakkan semua itu, kerana dia hanya berhubung untuk hal hal yang tertentu, maka jadilah dia yang selalu berada dalam setiap titipan doa. (':


I don't care about the jodoh anymore. Since I really put my faith on Him, that He will send to me my real imam at the right moment. And since I'm not in a rush, why I need to be bother about this?


Tarik nafas dalam dalam, hembus. And say, I'm strong to face this. He knows the best. (actually saya demam & sakit kepala yang teruk, but my mind is still in a better condition. nothing to worry about. InsyaAllah)


And this is a few things that I really wish from you, for the man that always treat me with a good manner, concern on the condition and sure, with your great understanding of the complicated me.


Please continue being good. He chose you. There are many people out there inspired by your drawings and words, please keep it up. Not only for us, but for yourself first. (:


Jaga pergaulan ya. I always thought that when you keep less talking with me, that because you are respecting me as a woman, and of course as a Muslimah. Even I might get it wrong, (just say talking with me is quite boring?) but please do the same with the other muslimah. They are worth to be respected for. Or am I did actually jealous uh? *smile* yes I do. Because I don't want this good man, without his realizing, he is so easily to be contacted with women, for unreasonable things. Sunnah nabi takde macam tu kan? He did treat women in a good manner, tapi Nabi kita bukan melayan aje mana mana wanita untuk hal hal yang tidak ada kepentingan kan? ayuh, perbaiki diri kita lagi. (:


And last but not least, I keep the words, kalau dah ditakdirkan jodoh seseorang itu, tak kemana. And whoever going to be our spouse in future, I pray for the best. Let's keep improving ourself to be a better for the right one at the right moment, as His plans is much more great than ours. (:



notakaki: This hurt feelings, Allah knows the best how to heal.


Katakanlah (Muhammad), "Alasan yang kuat hanya pada Allah. Maka kalau Dia menghendaki, nescaya kamu semua mendapat petunjuk". 
Al-An'am,6:149

Dan jika Allah menimpakan suatu bencana kepadamu, tidak ada yang dapat menghilangkannya selain Dia. Dan jika Dia mendatangkan kebaikan kepadamu, maka Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu. Dan Dialah yang berkuasa atas hamba hambaNya. Dan Dia Maha Bijaksana, Maha Mengetahui.
Al-An'am,6:17-18

Allah nak saya lebih dekat dengan Dia. :')


Sungguh, telah datang kepadamu cahaya dari Allah, dan Kitab (Al-Quran) yang menjelaskan, Dengan Kitab itulah Allah memberi petunjuk kepada orang yang mengikuti keredhaanNya ke jalan keselamatan, dan (dengan Kitab itu pula) Allah mengeluarkan orang itu dari gelap gelita kepada cahaya dengan izinNya, dan menunjukkan ke jalan yang lurus.
Al-Ma'idah,5:15-16


Semoga semuanya berada dalam keredhaan Ilahi, dan semoga Allah tidak menarik balik hidayah yang dikurniakan ini agar kita semua terus dapat berusaha untuk istiqamah di jalan yang lurus ini. InsyaAllah. (':



2 ulasan:

viorviolet berkata...

InsyaAllah jodoh yang baik akan menyusul tapi bila? hanya Allah SWT yang tahu. kita hanya mampu berdoa dan terus berdoa. :)

Unknown berkata...

keep praying. :)