بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Isnin, 24 Januari 2011

Omong Kosong 24012011

Ah..blog aku dah jadi terlalu comel? hakhak :p

Banyak sangat benda nak cerita. Banyak sangat benda nak update. Tapi tak sempat sebab tak cukup masa nak feel. Hoheh.

Kerja banyakkkk. Dan masalah pun banyakkkk. Tapi meh aku cite bende yang best je okay? Masalah & kerja kite campak tepi sat :)











Tapi sebenarnya takde bende best pun.


Aku tetibe rasa tertekan dengan incik M dan tetibe aku rasa perlukan bantuan seperti pendapat or idea or nasihat daripada kaum adam.

Tapi jangan bagi idea suruh aku tuka nombor telepon okay?


Aku rasa gemuruh semacam bila cik A masih setia menghubungi aku ajak nak jumpa la bagai la. Aku bukan tanak jumpa okay. Tapi aku takut kena simbah dengan cuka getah. Ah...imaginasi terlalu tinggi? Sungguh lah aku dah tak larat dah tak mampu nak hadap cerita pasal inche UM yang tak pernah pernah habes. Sampai bila? Tambi la kau. Tak perlu berusaha nak kasi aku jealous or sentap hati okay? Takde effect.

Kawan, tak perlu berpura pura. Buat2 rajin contact aku konon kau kawan yang tak pernah lupakan kawan even aku ni la manusia paling jahat yang pernah kau jumpa kan. Kau sebenarnya tak pernah concern pun kat aku sebab dalam mind kau hanya ada inche UM je. Kau contact aku selama ni pun cerita pasal korang dua je kan. Tak perlu test aku. Jangan sungguh2 sangat nak korek rahsia aku kalau diri sendiri tak bersedia nak terima hakikat realiti kehidupan yang banyak menipu ni. Aku bukan nak jaga hati kau. Tapi ada sesetengah perkara yang lebih baik kita tak tahu. Tolong lah lepaskan aku dari belenggu kau-aku-inche UM. Aku dah tertekan gila kau tau tak?

Kau takkan tahu dan tak pernah nak ambik tahu. Takpe la. Selagi aku gagah.

Ah tekanan dah menjadi dua kuasa lima. o_O

Orang cakap, kalau kita suka kat seseorang tapi dia tak suka kat kita setelah kita berusaha sehabis baik nak tackle hati dia, move on. Ataupun kita suka kat seseorang tapi dia already have someone dalam hati dia, then kena move on jugak. Ataupun kita already in a relationship dengan dia tapi jodoh takat tu je, so kene move on sekali lagi. Tapi move on bukan senang. Move on pun kena ada usaha. Macam sebelum ni kita usaha cam nak gila nak dapatkan dia, camtu jugak lah kita kena usaha nak lupakan dia. Hey, we could not forget someone who's already have a chapter in our journey of life. Isn't it?

Aku normal. Aku pernah rasa. Pernah dikecewakan dan mengecewakan. Sebab manusia ni tak mampu capai setiap impian dan penuhi setiap harapan. Okay aku tak pandai cakap hal cintan cintun relationship etc ni. Just persoalan yang selalu bermain dalam kepala aku sekarang,

"andainya sekarang (dalam condition cam tak mampu dari segi physically, mentally, economically untuk berkahwin) jatuh cinta, dan tak boleh nak pendam terpaksa gak bagitahu kat seseorang itu dan berita baiknya orang itu pun rasa perasaan yang sama, maka apa yang harus berlaku?"

Aku ni hamba Allah yang lemah. Mak aku dah takde dan abah aku pun dah lanjut usia. Diri aku sendiri pun dosa tak tertanggung banyaknya. Kalau aku mati sekarang tatau la berapa banyak dosa yang aku tak sempat nak taubat. Aku sayang sangat kat mak abah aku walaupun kehidupan aku tak lah seindah yang disangka. Aku punya connection dengan arwah mak melalui doa je. Tu pun tak tahu lah sampai ke tak. Tapi aku ni sebagai manusia yang pelupa, kadang2 aku tak 'sempat' bagi doa banyak2 kat arwah. Sebab tu arwah selalu 'ingatkan' aku. Aku nak jumpa dia kat Syurga sebab once aku jumpa dia nanti aku nak peluk dia erat2 sebab tersangatlah rindu masa hidup kat dunia ni. Abah aku pulak, aku tanak bebankan dia dengan dosa2 aku. Kalau nak kenang pengorbanan seorang abah kat anak banyak songeh macam aku ni, tak cukup air mata rasanya aku nak tangiskan apatah lagi nak balas jasa beliau.

Jadi untuk menjawab soalan dalam kepala aku ni, boleh ke aku bercinta? Lol. Zaman sekarang bercinta bukan salah pun. Dari dulu tak salah. Tambah2 kalau kita bercinta sambil ingat mengingati aka tazkirah. takpun bila maher zain datang malaysia kita pegi konsert dia. pakai baju sopan2, kita jangan pegang tangan. alaa couple islamik gitu.

Sorry. pemikiran aku ni kolot dan konservatif.




Cinta yang aku cari tetap cinta selepas nikah.


Aku tak mampu nak cakap sayang Allah dengan megah sebab Dia aku tak nampak, hanya boleh rasa tapi aku sayang mak abah aku so aku nak jaga diri aku elok2. tu je.


Jom renung2kan entri yang ini? Oh. Renungan untuk aku Y_Y

notakaki: eh nape entri aku tak reti nak pendek2? lol.

2 ulasan:

zyra j berkata...

tbe2 rse tacinggg n nak nanges T.T

Tulip Chantek berkata...

eh mengapakah?