بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Selasa, 14 April 2009

Campus Life

The last day of exam. Rooftop FKM.
15 November 2008

With Jaja. Rooftop FKM.
15 November 2008
masa join 'Program Tautan Ukhwah Permata' kat Rumah Penjagaan Warga Tua Seri Tanjung.
20 September 2008.
With Nadia. On the way g Rumah Penjagaan Warga Tua Seri Tanjung.
20 September 2008
Kenangan paling manis. Genting Highlands.
26 Januari 2008
The 8 sisters. Ili, Izzah, Dina, Nur, Hana, Anis, Nadia, Shaza (the photographer)
9 Januari 2008
Celebrate birthday Shaza kat Tasik Shah Alam.
9 Januari 2008
Fizah teman aku g spital. Jalan2 kat Times Square.
4 Januari 2008
Futsal. Faculty of Accountancy.
8 Januari 2008
With Ema. Tasik Shah Alam.

Foyer. Semester 2.
With Nur. Semester 2. Semangat kan aku sengeh? :D

Dalam kelas. Izzah, Nadia & Dina. Semester 2.

Tiga sahabat baik. Shaza, Nur, Nadia. Semester 2.

BBQ. Intersesi semester 2. Dina, Izzah, Ema, Gee, Jaja, Anis & Nad.


Dan, selain gambar gambar kat atas nih,
ada banyak lagi "shoot" yang masih terpahat dalam ingatan aku.
Dalam "kamera otak" aku.

Aku dewasa bersama mereka.
Dina, Ili, Shaza, Hana & Nur.
Juga Jihan, Zul, Gee & Anis.
Dan sahabat yang masih setia mendengar keluh kesah aku,
Nadia, Jaja & Ema.
Aku harus mengucapkan terima kasih pada mereka semua.
Kerana mereka aku yang sering berduka ini,
tertawa riang di kala ati sedang gusar.
Kerana mereka aku yang pendiam ini,
jadi seorang yang tak reti nak berhenti bercakap.
Terima kasih.
Mereka paling banyak membuatkan aku menangis, kecewa dan terluka.
Tapi kerana mereka lah aku jadi seorang yang kuat, tabah dan cekal.
Mereka mengisi hari hari yang kosong dengan nilai persahabatan yang kuat.
Menyokong dalam diam.
Dan air mata ini selalu mengalir saat terkenang detik bersama mereka.
Ia mungkin pengakhiran yang mengecewakan,
tapi,
boleh tak kalau aku mahu memadamkan ingatan tentang itu?

Aku masih ingat,
masa part 1,
aku rapat ngan Dina je.
Sebab dia kawan satu sekolah aku.
Dina kawan yang very soft-spoken.
Sangat susah nak tengok die marah.
Dan die slalu support aku.
Even skang dah tak rapat sangat
but still keep in touch.
Kalau jumpa Dina, ada je gossip nak share. Haha
Maybe dah terbiasa kot.

Bila masuk part 2,
aku mula rapat dengan classmates yang lain.
Jihan, Ili, Hana, Nadia antara kawan2 yang awal awal aku rapat.
Pastu jadi satu geng ngan Nur, Shaza, Dina, Nadia, Ili, Hana, Jihan, Zehan, & Nad.
Ramai gile. 10 orang seyh.
Zaman tuh, banyak lah gambar.
Kat kelas, kat Ptar, kat foyer, kat DK, kat mane2 je lah.
Kameranya, handphone Jihan n Nur.
Masa tu tudung pon selebet agy.
Sengal sengal semua.
Semua stok happening je.
Tapi aku suke gamba masa tuh.
"Friendship Forever!!!"
Itu lah moto kami.
Then ade gak aku ngan Jihan create video gamba gamba kami.
Sweet sangat masa tuh.
Wat video tuh kat umah Jihan.
Aku carik lagu. Susun gambar.
Jihan plak arrangekan slide nak kua cane.
Siap dalam satu hari je. Hoho.

Inilah videonya, "SEMUA TENTANG KITA"


Masa aku banyak gak dihabiskan ngan rumate aku.
Especially Ja & Gee. Ema pon skali la.
Setahun aku rumate ngan dorang.
Tapi ngan Ema masa part 1 je la.
Gee & Ja masa part 2 n part 3.
Dan peristiwa paling kenangan kami mestilah masa "malam berhantu"
Sampai skang aku rasa serik nak cite pasal hantu tengah2 malam.
Ni semua Ja punya pasal lah ni. Haha.
Kejadian tu lebih kurang camni la.
Borak2 cite pasal kitorang masa blaja kat mrsm dulu.
Cite punye cite sampai lah masuk part cite2 seram kat skolah.
Then masa nak tido, dalam kul 2 lebih la,
something happened.
And since that, bilik tuh slalu laa macam kene 'kacau'.
Bila masuk semester depan,
baru kitorang tau yang bilik tuh selama ni xde penghuni.
Tegak bulu roma weh!

Skang nih tengah study week kan?
Tingat plak dulu bile time nak final ni,
rajin lah aku g melepak kat Ptar (library).
Especially masa semester akhir.
Tapi g Ptar Engine la.
Dengan Ja.
Pegi pagi dalam kul 9 balik plak dalm kul 11 malam.
Hampir hari hari.
Walaupun masa tuh aku amik 3 paper je.
Study sampai mereng.
Tapi Ja slalu support aku.
Yelah. Final sem. Tanak lah slack agy kan. Huhu

Banyak sangat peristiwa peristiwa manis, sedih, lucu n macam2 lagi ngan dorang ni semua.
Ingatkan cam nak cite agy tapi cam da terpanjang sangat plak.
Letey gak aku menaip ni. Adoyai.
Tu laa asal aku yang menulis mesti nak melalut panjang panjang.
Bad habit betol lah.

Apa apa pun,
aku nak mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki kat korang semua.
Ape ape kate kate aku yang mengguris hati, jiwa n raga tuh hope korang dapat lah maafkan ye.
Biasa lah. Kadang kadang bile tulis blog time tengah serabut, emo tuh akan lebey. Huhu
Sorry tau.
Especially yang rajin get update kat blog aku nih kan :D
n halalkan jugak makan minum aku selama kita berkawan nih.
And even skang kite da jarang contact,
hope kite still jadi kawan for each other k.

Last but not least,
I wish u all,
ALL DA BEST FOR YOUR FINAL EXAM.
GANBATTE IKIMASSHOI!!!

Jangan tension tension kay.
Tarik nafas dalam dalam, hembus.
:D

Tiada ulasan: