بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Khamis, 13 September 2012

Kau Pergi Jua.

Macam biasa, bukak je facebook terus scroll baca baca mana post yang menarik tertarik. Sampai terhenti kat status seorang teman ni, tentang pemergian seorang insan ke rahmatullah. 

Pap!

Terus ingat Fizah. Hari tu dapat tahu Fizah sakit. Pun dari status teman yang sorang ni jugak. Masa tengok gambar tu rasa sayu je kawan kawan ofis yang pompuan majoriti datang ziarah Fizah masa beliau sakit. Tapi memang tak terjangkau dek akal, Fizah sakit memang kritikal.

KANSER RAHIM. STAGE 4.

KANSER.

RAHIM.

Terkesima depan laptop. Ya Allah, beratnya dugaan yang Engkau timpa kan padanya. :'( 

Dan sebab sejak dua menjak ni rasa macam ramai pula yang kena kanser, memang terasa moral down bersama sama. Sebab mak dulu pun sakit kanser. How strong they was, how deep we love them, He love them more.

13 September 2012. 
26 Syawal 1433H.
12.45pm

She was pronounced dead.

Fizah, awak dah sihat.
Walaupun saya tak sempat nak contact awak bertanya khabar, saya akan selalu doakan kesejahteraan awak di alam sana.
Fizah, walaupun kita kenal sekejap sahaja. Tapi kita tetap ada kenangan.
Fizah, kita berdua suka bake choc cake :')
Fizah, dulu kalau saya takde kawan borak atau nak melepak atau ada benda yang saya tak faham, saya selalu menyebok kat bilik awak. :')
Fizah, rempeyek awak jual paling marvelous yang penah saya makan walaupun saya bukan la suka sangat makan kerepek tu. Tapi awak punya memang terbaik! :')
Fizah, awak pendiam je orangnya. Lagi pendiam dari saya kot. Hihi. :')
Fizah, awak tak kenal erti putus asa. Dan saya percaya hingga ke hujung nyawa pun awak masih tegar berjuang. :')
Fizah, semua orang akan merindui awak. Dan termasuk juga saya. :')

Fizah, semoga rumah baru awak adalah seperti taman Syurga yang indah. Aamiin.


Al-Fatihah.
For the late Nor Hafizah Hashim, 1984-2012.


May you rest in peace, the survivor of cancer.

She's standing 3rd from the left.

Tiada ulasan: