بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Rabu, 1 Disember 2010

Bye Gombak!

Alhamdulillah. Dah sampai bumi Alor Setar jam 6 pg tadi. Weee...bye gumbak! Naik transnasional kat Duta diiringi abah buat julung2 kalinya. Terharu! Selama ni kalau hantar aku naik bas g mana2 tak penah la plak nak tunggu sampai naik bas. Tak kesah la bas pukul berapa pun biasanya abah tinggal je. Tapi semalam abah yang bawakkan beg dan sama2 tunggu sampai bas datang. Abah yang sebok tengok no plat bas supaya aku nanti tak tersalah bas. Walhal ada 2 biji bas je yang jam 12.30 malam. Abah tunggu walaupun aku just kena tunggu setengah jam pun. Sebelum naik bas tu sempat la salam abah sampai rasa macam naik bas nak balik asrama plak. Isk. Dalam kereta pun banyak la jugak sembang2 ngan abah. Doa makbul kan bila kita usaha dan doa? tanpa putus asa. walaupun makan masa bertahun-tahun. Alhamdulillah. Abah, Ija sayang abah :)

Hari pertama di rumah kakak. Jakun tgk tv. Pagi2 terus menatap MHI walaupun bukan tahu isi apa. huhu. Seronok tengok ada satu peti, dalam tu ada orang gerak2 - tv. haha. ape aku merepek ni? line broadband kat sini tak kuat. tak bestnye. susah la nak update lepas ni. chat pun asyik ter'off' je. so nampaknya kena lah aku menghabiskan masa dengan marathon movie (tu pun kalau ada rasa nak tengok), baca buku (rajin aku skang ni baca buku-musykil), main masak2 (kakak semangat tuh beli barang dapur suh aku masak...warghhhh) dan tido! hehe. Rumah ni sejuk. Kalau tido memang berat hati la nak celik balik. Huhu.

Sebenarnya hari ni rasa tahap sabar dah sampai limit. Dah hampir2 dah nak sound sedas dua. Tapi bila ingat yang aku ni tak suka layan orang2 nak provoke2 ni, psiko ngan isu2 basi lagi membosankan. Tapi dalam hati rasa nak marah la juga. Bila perempuan ni nak berhenti ganggu hidup aku???!! Ya Allah, sabarkanlah aku...jangan sampai aku tengking gak perempuan ni karang. Ni memang dah sabar tahap tertinggi dah ni rasanya. Dua tahun! Dua tahun menghantui hidup aku. Betul. kadang2 dah sampai ke tahap trauma bila dapat sms dia, ym die yadda2. huuu...kritikal.

Okaylah, sila jangan jadi emo.

Oh, gombak, saya mungkin kembali seminggu sebelum bukak semester. tapi tengok lah dulu macam mana. lepas ni nak lepak kampung plak. wifi free beb. tapi...tapi..tapi...sian cik nadiahalim. bertabah lah ye. if needed, I can call you. tapi aku tahu, kamu mesti nak cakap depan2 kan? nak nangis2 lagi. wuwu. bertabah. bertabah! tak boleh nak janji bila mahu pulang semula ke bumi gombak. huhu. take care!

dah lah. takde cerita menarik pun. bosan sungguh. ngantuk dah pun. *nguap2*

selamat malam. mimpi indah :)

1 ulasan:

nurulnh berkata...

balik la kl cepat.. aku nak jmpa ko! wuwuwu... :(