بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Khamis, 20 Mei 2010

broadband seminggu

esok kak ayu takde. outstation g china. satu minggu. dan entah macam mana tetibe kak ayu amanahkan aku amik and send order utk stamp selama seminggu die xde ni, kire sgala hal pasal order stamp bawah tanggungjawab aku laa. ni akibat rajin sangat selalu offer diri tolong scan kan order kot. tu aku terpilih tuh. huhu. risau gak aku weh. order nak check betol2. pastu baru ley Justify Fullscan. then kene kire betol2 make sure xde silap dari co aku baru send email kat co stamp tuh. pastu nnt bile delivery kene check invoice skali. make sure semua betol. kalo sala pape ke kene call, kalau order tak sampai kene tanye, call. adeyyy, ni yg part susah ni. segan. hakhak.

tapi x kesah la. belajar.

keje okay. stakat ni xde lagi dapat customer yang menyusahkan or complain2. alhamdulillah. yelah dah ari2 cakap ngan lemah lembut gemalai tambah plak ngan wajah manis senyuman berseri takkan laa customer nak marah2 kot? haha. bajet sungguh. tapi better laa layan semua ngan baik kan. walaupun xde komisyen or extra pay ke ape tapi tanggungjawab gak laa tuh mewujudkan hubungan baik ngan customer. cey, budak bisnes weh. agaga.

aritu dapat customer husband n wife. mesra sangat. hubby die cam sengal2 sket, funny lah kan. wife die cam manje2 camtuh. means, cakap lembut je even die geram je ngan hubby die maen rebut2 pen time nak tulis order. asyik gelak je la tgk gelagat dorang. akak tu sweet sangat. tutup aurat lengkap n hubby die pon nampak muka bersih je. anak dah sorang. pas dorang tinggalkan booth aku pon still bergurau senda ketawa. bahagia kan? :)

aku keje ari2 masuk kul 2.30-7.00 sampai laa hujung bulan ni. yang best tuh tak yah opening n closing laa. kire x perlu laa aku nak terjengket2 bukak/tutup pintu kedai. pastu xde laa terkial2 nak susun sticker. datang just jage booth pastu wat keje2 printing. kire org yang dapat shift tengah cam aku ni keje banyak sket laa kadang2. tapi seronok. kalau tak termenung je laa aku kat situ. haduii. tapi skang dah mule tensi ngan sorang hamba Allah ni. jujur, tak suka orang berlagak2 ni. berlagak kaye, berlagak pandai, berlagak terer yadda yadda padahal tak lebih daripada tahap orang biasa. lepas tu menyusahkan orang lain. cam hamba Allah ni, die selalu opening so die laa yang bertanggungjawab susun barang2 ngan baik n kemas. yang jage semua perempuan weh. tapi susun sticker punye laa bersepah2. main suke suki je letak mane2 dan. lepas tu menyusahkan orang shift seterusnye nak cari sticker. balik nak punctual datang nak lambat. kadang2 tu tgh settlekan order customer pon ley tetibe campak kat aku. mane laa tahu job die cane. then kalo silap ke ape cane? aku lak bertanggungjawab? responsible laa sket. bos aku dah selalu sangat dah membebel2 pasal die. amik order stamp x tulis detail betol2 pastu menyusahkan nak kene call customer. selalu sebab die kene tuka order. ni aku nak handle keje ni seminggu tatau laa cane. mau kene sound gak kang minah ni.

pastu satu advantage keje kat sini, duit sales yang kitorang pegang tuh ley jadik advance ngan tolak duit gaji. cam kire desperate nak gune duit ke, ley laa amik dulu duit sales, then hujung bulan nanti tolak je laa ngan gaji. keje ni kene amanah sket la. sebab kadang2 kalau sales banyak ratus2 gak ah pegang cash. biasanya duit tuh bagi kat kak ayu bile die datang x pon bank in je. aku bukan nak kate ape la..tapi cane kalo asyik advance je sampai melebihi duit gaji yg sepatutnya? tuh da kire hutang tuh. nak kate gune untuk duit makan, shopping boleh plak. tatau la. eksyen cam kaye sangat. boring i you.

oh entri ni title broadband seminggu? haha. kak ayu bagi aku broadband kedai pegang seminggu coz nanti aku yang kene email order2 tuh sumer. so broadband ni aku yang jage sorang n aku boleh bawak balik. online free seminggu beb :)

Tiada ulasan: