بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Ahad, 11 Oktober 2009

Doa Buat Bonda Yang Tercinta...

Ya Allah,
hari ini aku berdoa buat ibuku yang tercinta
ibu yang telah melahirkan dan mendewasakan aku
ibu yang telah banyak berkorban dalam menjadikan aku seorang manusia yang sempurna
yang mungkin datang dari keturunannya
namun lebih tepat datang dari kesungguhan dan kesabarannya dalam mendidikku
yang selalu melakukan yang terbaik, dengan penuh kecintaan
dalam melenturkan sikap sikap buruk yang ada dalam diriku.

Ya Allah,
rahmati ibuku
untuk waktu waktu yang telah dia korbankan
dan juga tenaga yang telah dia laburkan untuk anak seperti aku
yang pastinya tidak mampu untuk aku hitungkan.
Rahmati ibuku untuk segala pengorbanannya buatku
yang selalu dia korbankan untuk mencapai impiannya
hanya kerana mahu aku dapat menggenggam mimpiku.
Rahmati ibuku yang tidak pernah gagal berada di sampingku setiap saat aku perlukannya,
setiap saat aku perlukan keselesaan, galakan, atau hanya sekadar pelukan mesra.
Rahmati ibuku yang telah menyediakan tempat tinggal buatku
di mana aku berasa teduh di situ, aku merasa aman dan juga aku merasa ada nya asal usulku.

Yang paling utama, Ya Allah,
rahmati ibuku untuk cintanya yang tidak punya sempadan terhadapku
yang selalu mencintaiku walau dalam apa keadaan sekalipun
dan juga tanpa jemu menunjukkan rasa cintanya kepadaku
yang membuatkan aku rasa amat bernilai dan dihargai.

Ya Allah,
rahmati ibuku dengan cintaMu
anugerahkan lah rumah yang indah buat ibuku di alam sana
sepertimana yang telah dia anugerahkan buatku
tempatkan lah dia di taman Syurga yang bahagia
sepertimana aku selalu merasa bahagia di samping dia
dan lindungilah dia dari seksa api neraka dengan cintaMu
serta mandikan lah dia selalu dengan rahmatMu.

Ya Allah Ya Tuhanku,
terlalu banyak pengorbanannya untuk ku kira,
terlalu mulia cintanya untuk aku nyatakan

Dan sesungguhnya Ya Allah,
aku mencintai ibuku, aku mengkagumi ibuku, aku menghormati ibuku,
dan aku selalu berharap agar Engkau kembalikan dia padaku...

Tiada ulasan: