بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Isnin, 27 Julai 2009

Dah. Dah. Takde guna nak sedih. Semua pun dah berlaku. Marah atau sedih macam mana pun takkan mampu ubah sejarah. Memang dah berlaku. Sedih untuk orang yang pentingkan diri sendiri, ego macam tu memang satu kerugian. Rugi. Dan kalau kalau aku diberi kesempatan dan kekuatan pasni, harapharap dapat hentak kepala dia. Tapi aku takkan buat pun. Orangorang yang akal pendek, fikiran sempit je akan wat tindakan macam tuh.

Nak tahu cerita?

Aku kena pukul dengan seorang lelaki. kelmarin. die sepak, terajang aku macam orang gila. menjerit jerit macam akal dah putus. die halau aku keluar dari rumah atau die akan pukul aku dengan lebih teruk lagi. nitemare. aku sangat takut. sebab, dalam rumah tu hanya aku dan dia je. die serang masa aku dalam bilik. aku nak lawan tapi sejauh mana kekuatan seorang perempuan? aku tak nangis pun masa keluar rumah. aku bawak duit ngan handphone je masa tuh. die suruh aku angkut semua barang aku tapi siapa dia nak halau aku?

kenapa dia marah?

sebab aku tegur sikap dia. sorry. aku lupa orang selfish, ego memang pantang ditegur. dan maybe itu akibat terbaik untuk aku.

tapi aku bukan tegur secara kasar. aku cuma tanya je. cuma silap sebab aku yang paling muda dalam keluarga, aku selalu salah dalam memberi pendapat. mana mana aku pergi pun pendapat aku selalu salah. kenapa ntah?

mungkin aku sepatutnya diam. jangan luah apa yang aku rasa. supaya nanti aku jadi macam dia. dan mungkin kau. pendam dan dendam.

siapa dia?

.

.

.

.

.

.

.

.

abang aku.

tak percaya? percaya je. aku tak tipu pun. memang dari dulu dia tak suka aku. jangan lah tanya kenapa sebab aku pun tak pasti apa jawapan sebenarnya.

dia adalah abang yang seharusnya aku seorang adik boleh berharap perlindungan daripada dia. dia seharusnya menjadi seorang lelaki yang mengerti kaum hawa sekuat mana pun, segagah mana pun mengharungi perit getir hidup tetap masih seorang hamba yang lemah yang akan selalu berharap kaum adam untuk melindungi bukan untuk menyakiti. dia adalah amanah dari dua roh yang telah bersatu menjadi ibu bapa kami yang mengharapkan kami hidup dengan aman dan damai setelah ketiadaan mereka. tapi hakikatnya, itu tidak pernah berlaku.

dia membuat aku sangat takut kepada kaum adam. dia buat aku teramat terkejut dengan suara yang meninggi. dia membuat aku berasa gementar bila mengingati tendangan, sepakan dia terhadap aku. dan pasti, dia membuat aku trauma.

aku tak pernah dihina sebegini sepanjang aku hidup.

jika lelaki seperti ini yang akan menjadi pendamping aku, mampukah hawa yang lemah seperti aku berdiri teguh dalam mempertahankan hak aku?

dia telah menghalau aku keluar dari rumah yang ibu bapa kami sediakan untuk perlindungan kami. dia telah membuat aku malu pabila tetangga mendengar suara teriakan kami. suara tengkingan dia yang menggila.

adik beradik aku yang lain semuanya jauh. dan cerita ini masih belum sampai ke pengetahuan abah. jika abah tau, akibatnya pasti menjadi sejarah. seboleh mungkin biarlah abah tatau. abah dah cukup bersusah hati bila aku tak dapat kolej masa register dulu. hidup menumpang sana sini. dan kini aku menumpang lagi. hati ayah manakah yang tidak akan berasa sedih melihat anak perempuannya hidup sebegini?

shit. dah mula sedih.

dah tatau nak kata apa. cuma harap korang yang baca, doakan lah aku kuat dan tabah. juga sabar dan redha menghadapi semua ini....


mungkin lagu ni sangat sesuai untuk aku kot..

I couldn't tell you why she felt that way,
She felt it everyday.
And I couldn't help her,
I just watched her make the same mistakes again.

What's wrong, what's wrong now?
Too many, too many problems.
Don't know where she belongs, where she belongs.
She wants to go home, but nobody's home.
It's where she lies, broken inside.
With no place to go, no place to go to dry her eyes.
Broken inside.

Open your eyes and look outside, find the reasons why.
You've been rejected, and now you can't find what you left behind.
Be strong, be strong now.
Too many, too many problems.
Don't know where she belongs, where she belongs.
She wants to go home, but nobody's home.
It's where she lies, broken inside.
With no place to go, no place to go to dry her eyes.
Broken inside.

Her feelings she hides.
Her dreams she can't find.
She's losing her mind.
She's fallen behind.
She can't find her place.
She's losing her faith.
She's fallen from grace.
She's all over the place.
Yeah,oh

She wants to go home, but nobody's home.
It's where she lies, broken inside.
With no place to go, no place to go to dry her eyes.
Broken inside.

She's lost inside, lost inside...oh oh yeah
She's lost inside, lost inside...oh oh yeah




3 ulasan:

hikayat aku dan mereka berkata...

be strong izah... be strong... u got your friends...

Anonymous berkata...

ak sentiasa mendoakan ko.be strong k.

Izzah berkata...

nur: thanks sangat2 :(

anonymous: terima kaseh. semoga Allah memberkati kamu...

~sangat seday hidop x berumah T_T