بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Isnin, 30 April 2012

Hitam Pekat

Sungguh gelap blog ini. Dan begitulah rasa gelapnya hidup ini. Bila gelap, apa pun tak nampak. Terkapai kapai. Sepertimana yang dirasai sekarang.


Bercakap tentang kerja,  masih tak cukup rasanya nak panjatkan syukur. Tapi, masih juga bertapi, cabarannya Ya Tuhan, seakan lemah seluruh sendi otak. Benar aku ingin membantu. Tapi dalam keadaan kurang upaya apa lagi yang aku mampu lakukan melainkan doa diberi kekuatan?


Life challenges are much more greater than before.


Dan yang paling rasa gelap dan sunyi tu semakin bercambah, sebab bila dah kerja automatically ada rasa lonely tu. Tak ke? Bila balik rumah yang ada hanyalah bilik sendiri, dan kosong. Yang ada cuma laptop. Tak normal ke ada rasa lonely tu? Sebab bukan tu fitrah manusia ke berkeluarga? Takde perempuan nak jadi rakan sembang.


Jujur, rinduuu yang teramat sangat kat mak. Dan rindu tu sakit kan. Dan bila rindu tu betul betul datang mencengkam apa lagi yang mampu dibataskan melainkan deraian air mata? Aih. Umur dah 23 tahun tapi masih menangis macam kanak kanak.


Macam macam benda berlaku. 


Saya senyum. Tapi saya tak lah tabah sangat.


(:

2 ulasan:

viorviolet berkata...

bertabahlah wahai hati =)

cik tulip berkata...

insyaAllah :)